by Negus of Pop

Culture Agent

הקנביס, הסקרמנט האבוד של העולם העתיק

ספרו של כריס בנט יוצא בימים אלה במהדורה חדשה, כריכה קשה, עם נספחים מעודכנים הכוללים גם התייחסות מפורטת לטענותיו של פרופ' זהר עמר בעקבות התגליות בתל ערד.

בימים אלה אני מתרגם את הספר הזה לעברית. לא יודע בדיוק איך ואיפה נוציא אותו אבל אני מכוון גבוה מאוד, הפונקציה היא כמובן תקציב, ומאחר שכך אנו עשויים לפנות למימון המונים (500 עותקים במכירה מוקדמת יסגרו את הפינה). עד כה 200 עמודים תורגמו (9 פרקים). אוהבי יגאל בן נון, ישראל קנוהל, ישראל פינקלשטיין ושות' יגיעו אל סיפוקם. בהבטחה.

הטענה העיקרית היא שטרם הרפורמה המונותאיסטית, קנביס ופולחן פסיכדלי בכלל, היה דבר מקובל במזרח, ובכלל זה בישראל. ממלכת ישראל היתה פוליתאיסטית ורווח בה סינקרטיזם עם פולחן האשרה (שכלל קטורת קנאביס). חלק מהרפורמה היה לבטל מקדשים משותפים לה וליהוה ולרכז את הפולחן במקדש אחד ללא מתחרים (קנביס הוא עסק יקר, והכסף אמור להיות מנותב למקומות "הראויים"). הרפורמה היתה ממניעים פוליטיים בלבד, במסגרת סילוק ההשפעות האשוריות עם החלשות האשורים ועליית הבבלים. חזקיהו ניסה ולא הצליח, אך יאשיהו הצליח יותר.

המחקר ברמה גבוהה מאוד, כתוב בסטנדרטים מדעיים. בנט הוא אוטודידקט חוץ ממסדי, שכנראה שזו הסיבה היחידה לכך שספרו לא עורר הדים. אנו באנו לתקן את זה. אני בטוח שבארץ יש רעב לטקסטים כאלה, מפני שלא מעט ספרים ברוח זו כבר היו רבי מכר. מטרתי היא בראש והראשונה להעלות את הנושא לדיון ולקבל התייחסות של קולות בולטים בתחום. אם אתם חפצים להיות לקטורים או קוראי מבחן, אתם מוזמנים. אנא צרו עמי קשר.

תגובה אחת על 'הקנביס, הסקרמנט האבוד של העולם העתיק'

  1. היי, בקש ממני כסף ותקבל. אני מאוד מעוניין בספר הזה.
    arikbenedekchaviv@gmail.com

    אהבתי

כתיבת תגובה