by Negus of Pop

Culture Agent

שיר של חיים ושל מוות

דורון פישלר מוויינט ורוגל אלפר מהארץ הגדירו את פרק 3 בעונה השמינית של "משחקי הכס", כאחד מהרגעים הטלוויזיוניים הגדולים בכל הזמנים.

מה הופך אותו לרגע גדול כל כך? אני מניח שהמטען הרגשי שצף ברגע שאתם מגלים בקונטקסט הזה מה המשמעות האמיתית של אפוקליפסה. מה המשמעות של תשובה, ושל ישועה, ושל התרוממות רוח. בשביל רגעים כאלה המציאו את התרבות הפופולרית.

ספציפית מה שעורר אצלי את הרגש הזה זו חזרתו בתשובה של תיאון. זה היה רגע שאמרתי לעצמי: למסגר ולעשות על זה עבודה סמינריונית. הוידוי והמחילה האלה עבדו עלי ממש טוב. זה אותו האפקט שמרגש כל כך לדוגמה בשיר הזה של פרדי מרקיורי שבאופן סמלי היה השיר האחרון שלו לפני שהוא מת

מה שמאפיין את הנראטיב של המשיח החוטא הוא רגע הוידוי לפני המוות, והעליה השמיימה במצפון נקי. כמו שדוד אמר אל גד "צר לי מאוד" בסיום הסאגה של שמואל ב', ומיד בתחילת ספר מלכים הוא מת. המוטיב הזה של וידוי של משיח חוטא וכפרה, חוזר פעם אחר פעם בתנ"ך ובתרבות הפופולרית. גם ג'ון לנון התוודה לפני מותו, בסינגל האחרון שהוציא.

Woman, please let me explain,
I never meant to cause you sorrow or pain,
So let me tell you again and again and again,
I love you. now and forever

John Lennon – Woman

ה"אני אוהב אותך" שהיו למעשה המילים האחרונות שלו, מתפרש באנגלית גם כ"אני אוהב אתכם", ומרפרר לאהבה של ישו: "נסלחו לה חטאתיה הרבות כי הרבה אהבה".

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: