by Negus of Pop

Culture Agent

השקט שלפני הסערה

בואו נעצום את העיניים ונהנה מן השקט הזה. קול דממה דקה, רגע של התעלות. דפש מוד מגיעים לישראל וזה רשמי. כמובן, שלא נגיד שלא ידענו. לפני חודש וחצי מארק ליברברג רמז את זה בצורה גסה, אנדי פלטשר רמז את זה בצורה רכה לפני כשנה. זה היה צפוי, חברי הלהקה הביעו מחויבות למעריצים בישראל ועכשיו פורעים את חובם. הציפיה השתלמה, כעת רק נותר להמשיך ולהכין את עצמנו למעמד, להזדכך ולקוות. דפש מוד תמיד התקשרו לחוויה מיסטית. כן, אני יודע שאני מתחיל להגזים עם הטון הזה, אבל נו באמת, איזו עוד להקה מתקשרת לדבר הזה יותר מדפש מוד?

מעט אינפורמציה טהורה: Tour of the Universe יהיה סיבוב ההופעות הראשון של הלהקה מזה שלוש שנים וילווה אלבום חדש שייצא ללהקה בסמיכות אליו, באפריל. לא ברור איפה האלבום ייצא, שכן הלהקה עזבה את וורנר ולעת עתה משוחררת מחוזה בשוק האמריקאי. יש מצב שהוא ייצא באופן עצמאי ובחינם לאור הרמזים שמפוזרים לאחרונה – החבירה ל-Live Nation כמו מדונה וקולדפליי, ואם מדברים על קולדפליי, אסור לשכוח את הקשרים הפורמליים בין שתי הלהקות בהפקת הופעות על ידי חברה בבעלות משותפת לשתי ההנהלות. גם קולדפליי התבטאו בעבר בזכות המוסיקה בחינם, ונגד חברות התקליטים.

האלבום בהפקת בן הילייר, שעבד עם הלהקה גם על אלבומם הקודם. בטכנאות משתתפים אנשי מקצוע שעבדו עם חברי הלהקה בנפרד על אלבומי הסולו שלהם. באלבום 14 שירים, שניים מתוכם כבר מוגמרים. הראשון מהם ייצא כסינגל בפברואר. האלבום אמור להיות אלקטרוני יותר מקודמיו, הלהקה תמיד מבטיחה לחזור לשורשים, ותמיד מסתייגת מיד לאחר ההבטחות האלה. עם זאת, בהנחה שהסיבוב הזה עשוי להיות מין פרידה, לא מן הנמנע שהלהקה אכן תעשה מחווה למעריציה. האלבום הקודם שלה, כאמור גם הוא באותה הפקה, היה תחילת החזרה ל-1988. לימים המיתולוגיים של 101.

כן, אנחנו חוזרים אל המיתולוגיה והמיסטיקה (איזה מספר הוא יותר מטריקס מ-101, תגידו לי?), אבל לא אלאה אתכם בה עכשיו. אני מאמין שלקראת ההופעה אכתוב הרבה יותר על הדברים שדפש מוד אהבו כל כך לשיר עליהם. עד אז, נכנס לימי ההגבלה -216 ימים כאלה. בפעם שעברה קניתי כמה כרטיסים – לי, ולאנשים שאני אוהב. קיוויתי למצוא אותם, קיוותי לתת את הכרטיס העודף למישהו בתור המתנה הכי חמה וכנה שיש, לתת לו את החוויה השיתופית והחופשית. מה שתמיד האמנתי בו. קיוויתי, אבל לא מימשתי את הרצון הזה. הפעם אני מתכוון ללכת עם זה עד הסוף, המתוק.

תגובה אחת על 'השקט שלפני הסערה'

  1. ההרגשה של "הנה סבוב הופעות אחרון" מלווה את דפש מוד כבר 5 שנים. החל מאלבומי הסולו השונים של דייב ומרטין.
    בסיבוב ההופעות האחרון הם שיווקו גם DVD מקומי מכל הופעה (לפחות ל80% מההופעות) – כולי תקווה

    אהבתי

כתיבת תגובה