by Negus of Pop

Culture Agent

סרטוני מציאות

"סרטוני התנהגות", או בפי הכל, הפה שלו עצמו לפחות, פה העם – "ריאליטי קליפס". נתי אורנן המציא ז'אנר. בטח עשו את זה לפניו, והוא עושה את זה מתוך הלא מודע. ובכל זאת. אורנן, ששוקד בימים אלה על אלבום הסולו שלו, הפיק באופן עצמאי סדרה של חמישה קליפים חובבניים לשיריו, סוג של הכלאה בין "זמרי חדר השינה" של יוטיוב ל-DIY ולואו באג'ט. התוצאה אינטימית ואותנטית מאוד, מפליא בעיקר מפני שאין בה שמץ של משחק. בעיקר כשמשחק הוא שמו השני של אורנן.

"בזמן צילום כל קליפ השתדלתי לא 'לשחק' אלא 'להתנהג'", הוא מסביר, "זו הסיבה שאני מגדיר את זה סרטוני התנהגות. זה לשבת ולצלם. לא באתי לחפש איכות כזו או אחרת אלא להעביר מצב, שפה, התנהגות, בחינה מחדש של מציאות ריגעית. בזמן שהמצלמה צילמה, השיר התנגן לו ברקע, מה שאיפשר לי סינכרון יחסי בין תנועת המצלמה וההתנהלות שלי בפריים. זה גם הקל מאוד על העריכה באמצעות תוכנת הסתומים Windows Movie Maker כשחיברתי בין השיר לסרטון. מבחינת סדר העבודה – הוקלט השיר ומיד אחריו צולם הקליפ, כאשר אני עדיין 'בתוך השיר'".

ההקלטות בוצעו על ידי אורנן בחדרו, הצילומים גם הם נעשו על ידיו במצלמת הסטילס הדיגיטלית שהלווה לו יובל בר-און, חבר ושותף ליצירה, אחת הדמויות הבולטות מאחורי אלבום הבכורה של ק.ג.ב – "מופע החיים של מוטי פנאן", פרוייקט הדגל של אורנן כאמן רב-תחומי. כן, מדובר בצילום בסטילס, למצלמה כזו יש אופציה של צילום סירטונים בפורמט AVI. מדובר בסרטונים ברזולוציה שאינה גבוהה, ועל כן באיכות ירודה, היתרון שלהם בדרך כלל היא הקומפקטיות והמיידיות – בדיוק מה שאורנן ביקש לעשות. הקלטה, צילום, עריכה, ושיתוף.

כל הסרטונים מלבד ב"שנים הכי קשות" צולמו בתאריכים 1-14.8.08, כל ההקלטות נערכו בזמנים אלו גם כן. הצילומים של השיר "בשנים הכי קשות" נעשו באמסטרדם. לפני שהשיר נוצר. האישה שבקליפ היא סמדר יערון. "הרגשתי שבאופן וורבאלי אין לי מה לומר, אלא רק תחושות להעביר", משחזר אורנן, "היו ברשותי המחברת ששימשה אותי לכתוב לעצמי תזכורות במסגרת תפקידי כעיתונאי או משהו בסגנון (מספר חודשים קודם לכן), הטוש השחור, המצלמה, אמסטרדם ותאונת דרכים מתחת לבית. כך נוצרו הטקסטים על המחברת. כמובן שעשו זאת רבים וטובים לפני, אבל עדיין אני האינדיווידואל. צולמו מן הסתם גם טקסטים נוספים שלא נכנסו לסרטון, את הכל ערכתי בהתאם. הנעליים בסוף הקליפ הן של רוכב האופניים שנפגע לילה לפני הצילום. שמעתי אותו צורח לפני שהוא פגע ברכב, או שהרכב פגע בו. השיר עצמו, אגב, הוא מתוך אופרת רוק שנמצאת בכתיבה על ידי ברגעים אלה ממש בשם 'השבוי האחרון – אופרת רוק כבסיס למו"מ', מופע שלטעמי לעולם לא יראה אור פרוז'קטורים. מילא"

שאר השירים יופיעו באלבום הסולו של אורנן, עליו הוא עובד כאמור בימים אלה (בין השאר מסייע: בועז כהן מפונץ'). מהם ומאחרים תוכלו לטעום בעמוד המייספייס שלו. אלבום הבכורה של קבוצת גוטל בוטל, "מופע החיים של מוטי פנאן", כעת בחנויות (או כאן). סרט עלילתי על "מופע החיים של גוטל בוטל" בכיכובו של אורנן, ובבימויו של דניאל סיון, יופיע בקרוב.

:: . ::

"הכל ייעלם"

:: . ::

"בשנים הכי קשות"

:: . ::
"הן תמיד עוזבות בסתיו"

:: . ::
"תפסיק עם זה"

"דג דיכאון" (באמבטיה)

תוספת: "דם גורר דם"