סגנון חופשי

אז מסתבר ש"טראנס אירופה אקספרס" לא היה רק אבן הפינה של ההיפ-הופ הניו יורקי, אצל אפריקה במבטה. אלא גם של אחיו הסורר, המיאמי בייס. כמובן שאפריקה במבטה בכל זאת השפיע על MC ADE. הוא יצא שלוש שנים לפניו. המפיק של הקטע, איימוס לארקין, היה מפיק בחברת התקליטים Sunnyview שכאמור פעלה במקביל גם בניו יורק. שם מן הסתם הוא הכיר בעל פה את כל הקטלוג של "טומי בוי".

טראנס אירופה אקספרס היה גם בשימוש מסיבי בקטע הזה (קטע נוסף של טומי בוי, כמו אפריקה במבטה) שהיה מאש-אפ בינו לבין הקטע של קאט סטיבנס שפתח את Choice של דני טנגליה – עוד אחד מהלינקים המפתיעים והבסיסיים בין הסצנה של ניו יורק לסצנה של מיאמי.

הקטע של Special Request נקרא "דרדסי הסלסה". הדרדסים היו נושא של עוד קלאסיקת מיאמי בייס מוקדמת, שכמו שתשימו לב מסמפלת גם את "When I hear music". הקטע הזה וכן הקטע של MC ADE הופיעו שניהם בלייבל נוסף חשוב למיאמי בייס, 4 Sight. והיה אחת מההשקעות הראשונות של לוק קמפבל מ2 לייב קרו.

מסתבר שסטיבי בי, כוכב הפריסטייל הגדול (שבארץ התפרסם בבלדה Because I Love You) עשה מיאמי בייס בסוף שנות השמונים ואת הקטע הזה הוא הוציא כ"דיס" נגד MC ADE שבגללו לטענתו 4 Sight דחו דמואים שלו.

אנו מדברים על פריסטייל. אז נקשור בין הרישא לסיפא. כאמור, ללייבל Sunnyview היה מקום חשוב בהתפתחות ז'אנר הפריסטייל הן במיאמי והן בניו יורק. הוא למעשה קישר בין הסצנות של הערים. איימוס לארקין הנ"ל הפיק את אחד מהלהיטים הראשונים של הפריסטייל, "Funky Little Beat" של הזמרת קוני. ללייבל היה קודם לכן להיט גדול יותר של הזמרת דבי דב, "When I hear music", שאותו הפיק פריטי טוני. מסתבר שהז'אנר פריסטייל נקרא על שמו של פריטי טוני, שלפני שפעל בשם זה הוציא תחת השם "פריסטייל". Sunnyview שמו את ידיהם על הקטעים שלו, וזה היה הקטע הראשון שלו שהופיע בלייבל ועל שמו כאמור נקרא הז'אנר.

  • סגנון חופשי
  • סגנון חופשי
  • סגנון חופשי
  • סגנון חופשי

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.