האם המינימל מת?

האם המינימל מת? האנשים שאוהבים להכתיר מלכים אוהבים גם להדיח אותם. האנשים שאוהבים להזכר בימים שהיה כל כך טוב ושהיתה עוד "סצנה" אוהבים להגיד שזה לא מה שהיה פעם. האנשים שלפני שנתיים אמרו שמינימל זה הדבר הבא, אוהבים להגיד שמינימל זה כל כך אתמול. כי מה יהיה אחרי המינימל? בואו נאמר שעדיין מינימל, וזה הרי מבאס ומשעמם, תנו לנו ריגושים חדשים. אז המבקר של האובזרבר משווה את "גסיסתו המוזרה של המינימל" למקרה המוזר של האלקטרוקלאש בשעת לילה מאוחרת. כמו שזה התחיל באנדרגראונד ועבר אל מסך הטלוויזיה של עקרת הבית, כפסקול האולטימטיבי לפרסומת לחטיף האנרגיה האהוב עליה, כך גם זה. כמו שזה שינה את האסתטיקה והמחשבה של מוסיקת הדאנס, כך גם זה (כאילו who?). כמו שזה הפך לקלישאה… הו, כמה אנחנו אוהבים לומר על דברים אלצ'רנצ'יבים שהם הפכו לקלישאה, ולכן זה כבר לא זה ולא הדבר האמיתי. אבל למה? הרי במיוחד בשביל זה הם היו מלכתחילה כאלה, הם היו בשוליים בשביל שהם ישתלטו על הזרם המרכזי ומתוכם יצוצו שוליים חדשים. הם נולדו הרי רק בשביל לשאוף להגיע אל התחתית של הקלאבלנד, התוכנית של פיט טונג וג'אדג' ג'ולס. הם פורסמו בשביל להגיע אל הרבים ולהפוך לסטנדרט, הם מותגו בכדי שאנשים יגידו את שמם, בשביל לחדור אליהם לתת-מודע. הבאסה הזאת היא כל מה שהיא אמורה היתה להיות. דבר מפורסם ומוכר. דבר ממוסד. לא ככה?

:: . ::

לחברה המערבית יש ערכים, נטען. הסברה היא שהערכים הללו מעדיפים את החדשנות על פני החקיינות, עדיף חדש על מסורתי, עדיף אותנטי על המוני, עדיף מקורי על מועתק. ואני שואל, מה משמעותה של תרבות המונים אילולא המוניות? אילולא הפצת הבשורה ברבים עד למצב שהרעיון מגיע מן השוליים אל הזרם המרכזי, עד למצב שהרעיון הופך למודל לחיקוי, עד למצב שהוא נפוץ כל כך ומאבד את האותנטיות שלו. שוב, כי זה בדיוק מה שהוא ביקש לעשות. אלו ערכים הפוכים, אנטיתזה. זו שאיפה למצב שבו הכל אחיד, הכל אותו הדבר, כולם מדברים שפה אחת ודברים אחדים, אין סיבה לחדש. החדשנות הופכת למסורת, המקוריות הופכת להעתקה, האותנטיות הופכת להמוניות. האמת הופכת לשקר, ולהפך ; אני חושב שכל הניג'זים האלה לא לגמרי יודעים מה הם רוצים מעצמם, אם הם משייכים את עצמם לתרבות המועדונים. או שהם יודעים טוב מאוד מה הם רוצים, וזה לבקר את התרבות הזו, הפופולרית מעצם הוויתה. הם רוצים לעקר, להזיק, להפריע להפיץ את הבשורה. הם רומנטיקנים. הם לא רציונליים. הם שייכים לממסד, שמקדש את החוויה היחידאית והאותנטית. זוהי מלחמה בין ממסד לאנטי ממסד, האנטי ממסד הפופולרי והממסד שמסרב להפסיד במערכה, ואז עושה את מה שהוא יודע לעשות – לנג'ז.

:: . ::

דרך אגב, אם כבר מדברים על טהרנות, נדמה לי שהמינימל מת ברגע שהוא עזב את אונטריו, קנדה. נדמה לי שהמינימל מת, בדיוק כמו כל ז'אנר אחר בעשור האחרון, כשברלין הפכה לנותנת הטון. כל ז'אנר שהרוח החיה שבו היא בירה טרנדית הוא ז'אנר מת מתוקף היותו טרנדי. כל ז'אנר שמוציאים ממנו את האמירה, בכדי למתג אותו, מוציאים ממנו את הנשמה ואת פתיל החיים. אז על מה בדיוק אתם בוכים? שהז'אנר המת מלכתחילה שלכם מת סופית? (אותו רעיון, גרסה אחרת)

  • האם המינימל מת?
  • האם המינימל מת?
  • האם המינימל מת?
  • האם המינימל מת?

3 thoughts on “האם המינימל מת?

  1. איפי הגיב:

    השגת חתימה של חוזה גונזלס?.. 🙂

  2. אבי לבקוביץ הגיב:

    אני חושב שבקצב הזה, הוא ירצה להשיג חתימה שלי

  3. מרמיט הגיב:

    מקוריות היא ערך מודרני. בהודו (המסורתית), למשל, מקוריות לא היתה ערך. אמנים נמדדו ביכולתם להעתיק בצורה הטובה ביותר את התמונות הקבועות של האלים.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.