תמונות

הפלמנקו הוא סגנון פיוז'ן (התכה מוסיקלית) בפני עצמו, כך שלקרוא למוסיקת פלמנקו שמשלבת עימה אלמנטים מוסיקליים אחרים בשם פיוז'ן יישמע מעט מוזר. הכוונה היא לפלמנקו מהסוג שעליו אמון פאקו דה לוסיה, "פלמנקו מודרני". מדובר בעיבוד לסגנון המסורתי שנותן ביטוי גם לכלים נוספים ו"פופולאריים" יותר – גיטרות חשמליות, בס, כלי נשיפה וכו'. אלה מקלים על המוסיקה להפוך בהתאם לפופולארית, או לפחות להתקרב לז'אנרים אחרים שמשלבים את הכלים הללו, בין אם אלה הג'ז ומוסיקת העולם כמו במקרה של פאקו דה לוסיה, רוק ואף צ'יל אאוט. טניה וינוקור הישראלית נותנת לפלמנקו-פיוז'ן גרסה ייחודית משלה. את התיאטרון שלה (שקרוי בפשטות על שם הז'אנר, "פלמנקו פיוז'ן"), היא מובילה לא רק בריקודים ססגוניים אלא, ובעיקר, בכינור – כלי קלאסי בעיקרו, שלרוב מתפקד על תקן כלי ליווי. וינוקור בוחרת להבליט אותו על פני השירה הדומיננטית יותר בדרך כלל, על מנת להוציא את המלודיה שלו אל הפרונט ולהחביא מאחוריה את המלל. מלבד השפעות קלאסיות, היא משלבת על ידיו מגוון סגנונות: אפריקאיים, קריביים, לטינים ועוד. בכל המקרים היא סובבת את הפלמנקו, אלא שההשפעות המגוונות הללו הופכות בעיניה ל"תמונות" שדגמה במסעותיה המוסיקליים והגאוגרפיים, לאורך העולם הספרדי, החל מארמון האלהמברה שבגרנדה, וכלה בארגנטינה. "תמונות" הוא בהתאם גם שם המופע שמריץ התיאטרון. Cuadros, בספרדית. זהו המופע השני של פלמנקו פיוז'ן, המשכו של מחול הקונספט "סינקו" שרץ בשנתיים האחרונות. הפעם אין אמנם עלילה מוגדרת כמו במופע הקודם, אלא שהתמה נותרת מרחפת מעל למופע – התנועה מן המסורתי אל העכשווי, שיוצרת כהגדרתה של וינוקור "שפה חדשה", בצליל ובריקוד כאחד, לכדי "חוויה חושנית ואסתטית, שכולה אש תשוקה ונשמה".

טניה וינוקור ותיאטרון פלמנקו פיוז'ן יציגו את המופע "Cuadros" ב-3.6 בשעה 21:00 באולם צוותא בת"א.


הופיע במקור במוסף "שישבת" של ישראל היום, 28.6.2010

  • Facebook
  • Twitter
  • email
  • Google Bookmarks

השאר תגובה