אוטומטיק פור דה פיפל

הפרוייקט Automat נחשב לנציג הבולט של הספייס-דיסקו שמוצאו מאיטליה. באותה התקופה, 1978, המוסיקה הזאת נחשבה לא מסחרית ומעט מאוד פרוייקטים התבססו על מוסיקה אלקטרונית בלבד, הדיסקו היה עדיין מתוזמר, ומוסיקה רקידה אלקטרונית-נטו היתה מוצר חדשני מאוד, ג'ורגיו מורודר ולהקת Space היו השמות העיקריים בסוגה. והנה, עוד נציג של קהיליית הרוק המתקדם האיטלקי עשה קרוסאובר למוסיקה אלקטרונית ונכנס לספרי ההיסטוריה. רומאנו מוסמרה היה הבסיסט של להקת La Bottega Dell'Arte, להקת רוק מתקדם סימפוני שהיתה אחת המצליחות ביותר באיטליה בסוף שנות השבעים ותחילת השמונים. ביחד עם מוסיקאי נוסף בשם קלאודיו גיצי, הוא עמד מאחורי הרכב-בזק שהחליט ליצור אלבום שמנוגן כולו על סינתיסייזר שנבנה במיוחד על ידי הטכנאי מריו מאגי. חברת התקליטים EMI נעתרה להצעתו להקליט אלבום שכולו מבוסס על צלילי הסינתיסייזר והקצתה חודש בלבד להכנתו, בזמן הקצר הזה החליטו השניים לחלק את האלבום חצי וחצי – חציו (צד אחד) נכתב על ידי גיצי וחציו על ידי מוסמרה, הקטע של גיצי היה קטע אחד ארוך בעל כמה חלקים (20 דקות סה"כ) ושל מוסמרה שלושה קטעים, הראשון בהם נקרא Droid והפך המפורסם ביותר מהאלבום. בעולם הלטיני הוא ידוע בעיקר בשל היותו הפתיח בערוץ הגדול ביותר בברזיל בתחילת שנות השמונים. עם גימורו של האלבום מסופר שמאגי הוזמן לפאריז לפגישת היכרות עם מוסיקאי נוסף שעשה באותה תקופה אלבום אלקטרוני. ז'אן מישל ז'אר, במקרה הזה. מאגי נתן לו "כרטיס ביקור", עותק של האלבום של Automat, שז'אר היה הראשון להיחשף אליו, מאגי קיבל עותק מוקדם של האלבום Oxygene (מן הסתם, לפני שיצא) – והשניים סיכמו עקרונית שמאגי יבנה עבור ז'אר סינתיסייזרים בעתיד. בעניין Droid, יש לציין ש-Mito (סטפאנו סאקי שהתפרסם יותר בשנות התשעים כיוצר איטלו-האוס) בלייבל Zanza יצר גרסת איטלו לקטע הזה ב-1983, שפרסם אותו מעט יותר. מוסמרה, מאוחר יותר, הפך למפיק בצרפת, וכתב לנסיכה סטפני את להיטיה בין השאר. ב-1986 הוא הוציא קטע איטלו מפורסם תחת השם Moses, את "We Just" שהצליח מאוד בהולנד.

  • Facebook
  • Twitter
  • email
  • Google Bookmarks

השאר תגובה